اکثر افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند در جستجوی میوه‌هایی هستند که آن‌ها را به آرزویشان برساند. در زیر لیستی از میوه‌های کم قند را عنوان می‌کنیم.

مقایسه‌ی قند موجود در چند میوه


اکثر افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند در جستجوی میوه‌هایی هستند که آن‌ها را به آرزویشان برساند. در زیر لیستی از میوه‌های کم قند را عنوان می‌کنیم.

میوه

 

مصرف کربوهیدرات‌ها و قند برای تولید انرژی بدن و به خصوص تامین غذای مغز لازم و ضروری است به طوری که بدون این مواد ادامه‌ی زندگی و تغذیه برای ارگان‌های بدن ممکن نیست.

 

با این حال برنامه‌ی غذایی در روزگار ما حاوی قند بیشتر از نیاز است به طوری که به نظر می‌آید انسان معاصر بیش از هر زمان دیگر در طول تاریخ بشری میزان زیادی قند افزوده به صورت غذا، میان‌وعده، نوشیدنی، دسر و غیره دریافت می‌کند. در نتیجه هر کسی که می‌خواهد وزن کم کند در اولین گام مصرف این مواد غذایی را کاهش می‌دهد به خاطر اینکه مواد غذایی حاوی قند افزوده و صنعتی صرفاً کالری اضافه به بدن تحمیل می‌کند. 

 

این قندها میل شدید ما به قند را ارضا می‌کنند و کالری‌های اضافی حاصل از آن‌ها نیز در بدن به ویژه دور شکم ما تجمع می‌کند. اگر قصد کاهش وزن دارید یا به هر علتی دنبال میوه‌های کم قند هستید که بدون کاهش ویتامین‌های دریافتی، قند کمی عایدتان شود مطالعه‌ی این مطلب کوتاه را از دست ندهید.

 

میوه‌های کم قند

اکثر افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند در جستجوی میوه‌هایی هستند که آن‌ها را به آرزویشان برساند. در زیر لیستی از میوه‌های کم قند را عنوان می‌کنیم.

توجه داشته باشید که انواع توت‌ها و میوه‌های ریز جزو مغذی‌ترین و پرویتامین‌ترین میوه‌ها هستند که به نسبت بقیه قند کمتری نیز وارد بدن می‌کنند

میزان قند اشاره ‌شده، برای هر 100 گرم از این میوه‌ها است. شما می‌توانید بر حسب علاقه و نیازهایتان و با توجه به قند موجود در این میوه‌ها نسبت به انتخاب آن‌ها تصمیم بگیرید:

انگور               4 قاشق غذاخوری

انبه                3.2 قاشق غذاخوری

موز                3 قاشق غذاخوری

سیب             2.6 قاشق غذاخوری

آناناس            2.5 قاشق غذاخوری

کیوی             2.3 قاشق غذاخوری

زردآلو             2.3 قاشق غذاخوری

بلوبری            1.7 قاشق غذاخوری

توت‌فرنگی      1.3 قاشق غذاخوری

تمشک          1 قاشق غذاخوری

زغال‌اخته        1 قاشق غذاخوری

گوجه‌فرنگی    0.7 قاشق غذاخوری

لیموترش        0.6 قاشق غذاخوری

 

توجه داشته باشید که انواع توت‌ها و میوه‌های ریز جزو مغذی‌ترین و پرویتامین‌ترین میوه‌ها هستند که به نسبت بقیه قند کمتری نیز وارد بدن می‌کنند.

 

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: styledevie

 

مطالب مرتبط:

میوه های مناسب برای دیابتی ها

میوه‌های خوب و بد برای دیابتی‌ها

میوه؛ سوالات و نگرانی‌ها

میوه به جای شام؛ موافقید یا مخالف؟

8 تا از کم‌کالری‌ترین میوه‌های تابستانی

کامتان را بدون کالری زیاد شیرین کنید

بعد از ظهر میوه بخوریم یا نه؟

گشت‌وگذاری در عالم میوه‌ها: سیب، موز، پرتقال

سیری در عالم میوه‌ها: انگور، کیوی، انار

5 تا از بهترین سبزیجات کم کالری

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه