جو قند خون را کاهش می دهد. محققان سوئدی روی تأثیر دانه ها و فیبرهای غذایی موجود در آن ها بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که یک مشت جو باعث کاهش اشتها و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان. محققان دانشگاه لوند سوئد به این نتیجه رسیدند که جو علاوه بر کاهش قند خون و مقابله با دیابتباعث کاهش اشتها و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز می شود. به عقیده ی این محققان تأثیر مثبت این دانه های به ظاهر معمولی از ترکیب فیبرهای غذایی موجود در آن ناشی م ...

جو قند خون را کاهش می دهد

محققان سوئدی روی تأثیر دانه ها و فیبرهای غذایی موجود در آن ها بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که یک مشت جو باعث کاهش اشتها و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
جو و قند خون

محققان دانشگاه لوند سوئد به این نتیجه رسیدند که جو علاوه بر کاهش قند خون و مقابله با دیابتباعث کاهش اشتها و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز می شود.

به عقیده ی این محققان تأثیر مثبت این دانه های به ظاهر معمولی از ترکیب فیبرهای غذایی موجود در آن ناشی می شود.

محققان روی گروهی از داوطلب ها بررسی کردند. این افراد به مدت 3 روز برای صبحانه، ناهار و شام نان جو (حاوی 85 درصد جو) مصرف کردند.

هر روز 11 الی 14 ساعت بعد از آخرین وعده ی غذایی پارامترهای نشان دهنده ی دیابت و بیماری های قلبی عروقی این افراد مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

محققان مشاهده کردند که از 14 ساعت بعد از صرف آخرین وعده ی غذایی بهبود خوبی در متابولیسم این افراد دیده می شود.

فیبرها باکتری های خوب روده ها را افزایش می دهند

به عقیده ی محققان زمانی که ترکیب فیبرها وارد روده می شوند میزان باکتری های مفید و همچنین ترشح هورمون های تنظیم کننده ی متابولیسم و اشتها را افزایش می دهند.

به عقیده ی این محققان تأثیر مثبت این دانه های به ظاهر معمولی از ترکیب فیبرهای غذایی موجود در آن ناشی می شود

این فیبرها همچنین میزان باکتری هایی که به کاهش التهاب های مزمن کمک می کند را نیز بالا می برند. این مسئله در طول زمان از بروز بیماری های قلبی عروقی و دیابت پیشگیری می کند.

به گزارش دیلی میل به نقل از محققان سوئدی، فیبرهای غذایی موجود در جو باعث افزایش فلور روده "Prevotella copri" می شوند که تأثیر مستقیمی روی میزان قند خون دارد و به کاهش باکتری های مضر و آسیب رسان کمک می کند.

محققان از همه ی مردم به خصوص افرادی که نگران قند خون و احتمال بروز بیماری های قلبی عروقی هستند، دعوت کرده اند تا به رژیم غذایی خود فیبرهای غذایی را اضافه کنند. به عقیده ی آن ها جوی پخته، نان گندم سیاه، لوبیاها، نخود و غیره جزو مواد غذایی خوب برای رسیدن به این امر مهم هستند.

الإمام الصادق علیه السلام: لَو عَلِمَ اللّه ُ فی شَیءٍ شِفاءً أكثَرَ مِنَ الشَّعیرِ، ما جَعَلَهُ غِذاءَ الأَنبِیاءِ علیهم السلام.

امام صادق علیه السلام: اگر خداوند در چیزى بیش از جو بهبوددهندگى مى دید، آن را خوراک پیامبران قرار نمى داد. مكارم الأخلاق، جلد 1، صفحه 334


کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه