مصرف روزانه ۱۰۰ گرم قارچ خوراکی، نیاز بدن به ویتامین ث را برطرف می‌کند و علاوه بر این، قارچ منبع بسیار خوب ویتامین ب1 و ب2 است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: وجود کربوهیدرات و آهن در قارچ عاملی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن است.

اصغر نقشی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: قارچ‌های خوراکی، ‌به خصوص قارچ تازه حاوی مقادیر فراوان پروتئین مورد نیاز بدن است که از این نظر میزان پروتئین آن حدود دو برابر پروتئین اغلب سبزی‌ها و سایر حبوبات است.

وی تشریح کرد: مصرف قارچ خوراکی را در کاهش کلسترول خون و بهبود گردش خون در بدن مفید عنوان کرده اند.

نقشی ادامه داد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که قارچ های دکمه ای سفید می توانند احتمال خطر سرطان سینه و سرطان پروستات را کاهش دهند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به میزان آب موجود در قارچ یادآور شد: قارچ مثل سایر سبزیجات دارای حدود 90 درصد آب است و کالری ایجاد شده توسط آن پایین است.

وی از مصرف قارچ و تامین نیاز بدن به ویتامین ث گفت و افزود: مصرف روزانه ۱۰۰ گرم قارچ خوراکی، نیاز بدن به ویتامین ث را برطرف می‌کند و علاوه بر این، قارچ منبع بسیار خوب ویتامین ب1 و ب2 است.

نقشی مصرف قارچ را عاملی برای تقویت استخوان های بدن دانست و تاکید کرد: قارچ باعث تقویت استخوانها شده و مصرف آن را برای برطرف شدن خستگی موثر می دانند.

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه