یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: «آب دوغ خیار» غذای مناسبی برای فصل گرماست البته برای تهیه آن نباید از ماست پرچرب استفاده کرد.

 یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: «آب دوغ خیار» غذای مناسبی برای فصل گرماست البته برای تهیه آن نباید از ماست پرچرب استفاده کرد.
خدیجه رحمانی با بیان این مطلب اظهار کرد: «آب دوغ خیار» غذا بسیار سالم، ساده و طبیعی و خنکی محسوب است. این غذا همراه با نان مصرف می شود و اگر درآن علاوه بر سبزیجات تازه از گردو، گل خشک شده محمدی، نعنا و ریحان، کشمش، سیب یا انگور تازه استفاده شود به غذای کاملی تبدیل می شود.
این کارشناس ارشد تغذیه افزود: زائران خانه خدا در مکه بعد از منا این غذا را مصرف می کنند تا از گروه های غذایی مختلف بهره برند البته اگر انگور در دسترس نبود می توان از کشمش استفاده کرد.
وی با اشاره به فواید دوغ گفت: دوغ نوشیدنی خوبی است. افزودن سبزیجات معطر به یک لیوان دوغ خنک می تواند علاوه بر خوش طعم کردن آن از کاهش اشتها جلوگیری کند. افرادی که پس از مصرف دوغ دچار افت فشار می شوند، می توانند برای پیشگیری از این وضعیت به آن کشمش، خرما یا میوه های شیرین اضافه کنند.
این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اهمیت کنترل مقدار آب بدن اظهارکرد: احساس تشنگی نشانه کاهش آب بدن است این در حالیست که باید حالت تعادل بین نیاز بدن به آب و مصرف آن وجود داشته باشد بنابراین افراد به ویژه میانسالان و کهنسالان باید پس از احساس رفع تشنگی، مقدار بیشتری آب بنوشند تا تعادل آب بدن مثبت شود.
رحمانی در پایان اظهار کرد: آب را نباید همراه با غذا مصرف کرد و بهتر است حداکثر یک لیوان آب بعد از غذا مصرف شود.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه